Rozkład dnia

Codzienny czas pracy przedszkola od godz. 6:00 – 17:00

6:00 – 8:00schodzenie się dzieci,
czynności opiekuńcze
zabawy swobodne
tworzenie okazji do wymiany informacji:
rozmowy indywidualne z dziećmi
rozmowy z rodzicami
zabawy ruchowe
prowadzenie obserwacji
praca korekcyjno-wyrównawcza
8:00-8:45wspieranie rozwoju dzieci poprzez:
zabawy dydaktyczne
ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp.
zabawy ruchowe
poranne ćwiczenia gimnastyczne
zabawy konstrukcyjne
zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową
zabawy kołowe
rysowanie
prowadzenie obserwacji, diagnozowanie
praca korekcyjno-wyrównawcza
tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci
8:45-9:00przygotowanie do śniadania
zabiegi higieniczne
czynności samoobsługowe
pełnienie dyżurów (w starszych grupach)
9:00-9:30śniadanie
samodzielne spożywanie posiłków
wpajanie zasad zdrowego odżywiania się
wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych
9:30-11:45zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego:
przebywanie na świeżym powietrzu: w ogrodzie przedszkolnym, wycieczki, spacery
obserwacje przyrodnice
prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze
gry i zabawy ruchowe
zajęcia sportowe, ćwiczenia gimnastyczne
tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania
podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych
manipulowanie, rysowanie, ćwiczenia grafomotoryczne
wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą
prowadzenie obserwacji, diagnozowanie
11:45-12:00przygotowanie do obiadu
zabiegi higieniczne
czynności samoobsługowe
pełnienie dyżurów ( w starszych grupach)
12.:00-13:45odpoczynek poobiedni:
zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i ogrodzie:
leżakowanie
słuchanie bajek
ćwiczenia relaksacyjne
zabawy intergujące grupę
organizowanie zajęć dodatkowych
tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci
13:45-14:00przygotowanie do podwieczorku
zabiegi higieniczne
czynności samoobsługowe
pełnienie dyżurów ( w starszych grupach)
14:00-14:30podwieczorek
samodzielne spożywanie posiłków
wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych
wpajanie zasad zdrowego odżywiania się
14:30- 17:00zabawy swobodne w sali lub w ogrodzie
tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zinteresowania dzieci
organizowanie zajęć dodatkowych
praca korekcyjno- wyrównawcza
rozmowy indywidualne z dziećmi i rodzicami
rozchodzenie się dzieci