Codzienny czas pracy przedszkola od godz. 6:00 – 17:00
6:00 – 8:00 | schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze zabawy swobodne tworzenie okazji do wymiany informacji: rozmowy indywidualne z dziećmi rozmowy z rodzicami zabawy ruchowe prowadzenie obserwacji praca korekcyjno-wyrównawcza |
8:00-8:45 | wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp. zabawy ruchowe poranne ćwiczenia gimnastyczne zabawy konstrukcyjne zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową zabawy kołowe rysowanie prowadzenie obserwacji, diagnozowanie praca korekcyjno-wyrównawcza tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci |
8:45-9:00 | przygotowanie do śniadania zabiegi higieniczne czynności samoobsługowe pełnienie dyżurów (w starszych grupach) |
9:00-9:30 | śniadanie samodzielne spożywanie posiłków wpajanie zasad zdrowego odżywiania się wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych |
9:30-11:45 | zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego: przebywanie na świeżym powietrzu: w ogrodzie przedszkolnym, wycieczki, spacery obserwacje przyrodnice prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze gry i zabawy ruchowe zajęcia sportowe, ćwiczenia gimnastyczne tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych manipulowanie, rysowanie, ćwiczenia grafomotoryczne wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą prowadzenie obserwacji, diagnozowanie |
11:45-12:00 | przygotowanie do obiadu zabiegi higieniczne czynności samoobsługowe pełnienie dyżurów ( w starszych grupach) |
12.:00-13:45 | odpoczynek poobiedni: zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i ogrodzie: leżakowanie słuchanie bajek ćwiczenia relaksacyjne zabawy intergujące grupę organizowanie zajęć dodatkowych tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci |
13:45-14:00 | przygotowanie do podwieczorku zabiegi higieniczne czynności samoobsługowe pełnienie dyżurów ( w starszych grupach) |
14:00-14:30 | podwieczorek samodzielne spożywanie posiłków wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych wpajanie zasad zdrowego odżywiania się |
14:30- 17:00 | zabawy swobodne w sali lub w ogrodzie tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zinteresowania dzieci organizowanie zajęć dodatkowych praca korekcyjno- wyrównawcza rozmowy indywidualne z dziećmi i rodzicami rozchodzenie się dzieci |